Stationery
Omdat in zijn vakgebied veel gebruik wordt gemaakt van papierwerk, is professioneel stationery voor Stefan essentieel. In lijn van de merkhandleiding hebben wij visitekaartjes en briefpapier opgemaakt.
Branding, stationery & website
Opereren met een empathisch hart en een secuur oog. Dat is het motto van Stefan. Hij is een Schade Expert die bemiddeld tussen een gedupeerde en verzekeringsmaatschappij. Een onafhankelijke dienst die niet vaak aangeboden wordt door de complexiteit van het werk. Stefan was in de opstart van iets baanbrekends in zijn veld en kwam daarom naar ons toe met de volgende vraag:
“Onze aanpak binnen deze branche is
best uniek, hoe vertalen wij dit naar
de buitenwereld?
En wat onderscheidt ons van de concurrent?
Onder welke naam gaan we dit doen?”
Logo design
Wat doe je als je significant anders bent in een traditionele branche? Volg je hun voorbeeld of presenteer je jezelf volledig anders? Wij hebben bij de branding voor Secuur hier een nuance in opgezocht. Het schreef lettertype geeft een zakelijke look. Het rasterpatroon is gebaseerd op een snijmat en symboliseert precisie en detail. De lichtblauwe en zacht gele kleuren brengen frisheid en onschuld. Overall bevat het logo een bescheiden en luchtig gevoel. Het is essentieel om benaderbaar over te komen wanneer je een concept als die van Stefan lanceert in zijn markt.
Iconen
De 3 peilers van Secuur; Luisteren, beoordelen en bemiddelen. Oftewel, ik luister, ik zie, ik beoordeel. Deze iconen weergeven zijn kernwaarden die terugkomen op zowel zijn briefpapier als op zijn website design.
Merkhandleiding
Om ervoor te zorgen dat alle uitingen binnen de organisatie in een lijn blijven is een merkhandleiding nodig. Tijdens het opmaak hiervan vormt het merk zich. Op dat moment worden dus ‘regels’ vastgelegd. Hoe moet het lettertype gebruikt worden? Welke kleuren combineren zich goed met elkaar? Hieronder krijg je een inkijkje.
Stationery
Omdat in zijn vakgebied veel gebruik wordt gemaakt van papierwerk, is professioneel stationery voor Stefan essentieel. In lijn van de merkhandleiding hebben wij visitekaartjes en briefpapier opgemaakt.
Nieuwsbrief
Na het afronden van het traject kwam er een groeiende vraag vanuit Stefan om zijn klanten makkelijker te benaderen met zijn aanbod. Wij hebben voor hem een nieuwsbrief vormgegeven in zijn huisstijl.
Website
Als onderdeel van het branding traject hebben we de merkstrategie mogen verwerken in een website design. In de header van de website staat Stefan trots als het gezicht van zijn merk naast zijn logo. Ook hier komen de 3 iconen terug die de pijlers van Secuur Schade Expert. Het gehele design is gebaseerd op de merkhandleiding eerder in het traject ontworpen.
Ik heb het proces van Nina BOES branding als heel
fijn, doeltreffend, meedenkend en bovenverwachting ervaren.
De eigen identiteit van Secuur Schade Expert is geweldig dankzij
Nina BOES branding!
Stefan van Zoggel
Secuur Schade Expert
BRANDING & PROMOTIE & SOCIAL MEDIA
Branding & Promotie
Branding & social media
branding & sociale media
Branding & promotie
Je hoeft je reis niet zelf uit te stippellen... Daar zijn wij voor!