branding & sociale media
Deze eigenzinnige animator maakt stopmotion animaties die de grens opzoeken tussen fantasie en waanzin. In haar werelden is niks te gek en geen karakter te grof. Om haar werk te promoten kwam ze naar ons met de volgende vraag:
“Ik ben op zoek naar een huisstijl die in lijn ligt met de animaties die ik maak en de juiste verwachtingen schept.
Ik wil fans die van mijn gekke en eigenzinnige animaties gaan houden.”
Logo design
Als de kunst een product is van de kunstenaar, hoe zit het dan met hun branding? De huisstijl die wij gerealiseerd hebben voor Emma is zo rebels en eigenzinnig als zij zelf is. Het lijnpatroon is erg opvallend en creëert een soort optische illusie. Net zoals in haar werk is niets wat het lijkt. Omlijnd met zwart creëert het een contrastrijk beeld. De kers op de taart: het beeldmerk van de mascotte Emmy. Het gekozen lettertype is dik gedrukt en vet. Om dit logo kan je echt niet heen!
Illustraties
In dezelfde lijn als het logo bieden deze illustraties een contrastrijke ondersteuning aan de huisstijl. De hoofdrol; een stopmotion pop genaamd Emmy, een mini versie van Emma zelf. We hebben verschillende illustraties van de Mascotte uitgewerkt die verschillende kreten schreeuwt. Emmy brengt humor en merkbekendheid op verschillende uitingen van dit merk.
Merkhandleiding
Om ervoor te zorgen dat alle uitingen binnen het merk in een lijn blijven is een merkhandleiding nodig. Tijdens de opmaak hiervan vormt het merk zich. Op dat moment worden dus ‘regels’ vastgelegd. Hoe moet het lettertype gebruikt worden? Welke kleuren combineren zich goed met elkaar? Hieronder krijg je een inkijkje.
Social media
We hebben voor Emma Dorren een aantal content pilaren bedacht waarop templates zijn ontworpen. Het voorstellen van haarzelf en personages, aankondigingen, work in progress en sneak peaks van animaties. Omdat Instagram het leidende videoplatform is, was dit een vanzelfsprekende keuze voor Emma.
Instagram templates
Hieronder een voorbeeld van het bedrijfsprofiel van Emma Dorren op Instagram. Bij het maken van de strategie is ook rekening gehouden met de thema’s en volgorde van de posts. Naast dat structuur voor meer interactie zorgt, geeft dat een gelikt uiterlijk aan het overzicht wanneer deze posts samenkomen.
Nina heeft mij een enorme duw in de rug kunnen geven met de knallende huisstijl die zij heeft gemaakt. Ik zocht naar een energiek en misschien wat tegendraads design dat mijn kop boven het maaiveld deed uitsteken.
Ik heb Nina hier de volledige regie over gegeven, wetende dat er kwaliteit en vooral creativiteit geleverd zou worden.
Ik raad Nina ten zeerste aan voor een fijne en professionele samenwerking, gepaard met haar creatieve speelsheid en humor.
Emma Dorren
Emma Dorren Animations
BRANDING & PROMOTIE & SOCIAL MEDIA
Branding & Promotie
Branding & social media
Branding, stationery & website
Branding & promotie
Je hoeft je reis niet zelf uit te stippellen... Daar zijn wij voor!